• View new posts
  • View unanswered posts
  • Who is online
  • In total there is 1 user online :: 0 registered, 0 hidden and 1 guest (based on users active over the past 5 minutes)
  • Most users ever online was 148 on 13 September, 2014, 5:27
  • Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Casemod - Hexagon

^

Re: Casemod - Hexagon

Postby Tuuka » 25 April, 2013, 9:20

RT
Image
Tuuka
Admin

Postby Dutchadmin » 22 August, 2013, 11:42

22-8-2013 Update #9

Zo, dat is een tijdje geleden mijn excuses hiervoor. In de laatste maanden was ik druk bezig met projecten afronden voor mijn studie daarna in de vakantie gewerkt, geen zin, op vakantie en mijn oma is overleden wat nog al veel tijd vergde de laatste paar weken met o.a. opruimen van het huis etc.

Maar goed, terug naar de update. De laatste week ben ik pas echt weer bezig geweest met de casemod ik had in het begin van de vakantie al een keer de fanholes (140mm) afgetekend die ik nog uit moest zagen dus die eerst maar uitgezaagt.

Aftekenen
Image
Image

Zagen met figuurzaag
Image
Image

Resultaat
Image
Image
Image
Image

Ook de fanhole van de voeding (120mm) maar afgetekent en gezaagt
Image

Omdat ik niet helemaal rond kon komen met de figuurzaag door de opstaande randen van het gebogen plexiglas heb ik de randjes even moeten bijwerken met m'n multitool.
Image
Image

Na wat vijlen
Image

Ik heb van m'n werk wat oud stelling matteriaal mee kunnen krijgen het zijn plexiglas plaatjes van 4mm dik en een afmeting van ongeveer 7,5 bij 34 cm. Dit gebruik ik voor de plexiglas rand wat straks zal oplichten door de rgb leds. Deze plaatjes bevatten wel heel veel krasjes wat je ook wel een beetje kan zien in de volgende foto's, ik weet nog niet als ik ze ook ga gebruiken. Dan zal ik ze mat moeten maken of ik ga gewoon helder plexiglas gebruiken.

Image

Vastmaken met dubbelzijdig tape voor het aftekenen
Image
Image
Image

Aftekenen
Image
Image

Zagen
Image
Image

Dit ging de eerste keer direct fout omdat het na het zagen netjes weer aan elkaar smolt. En het afbreken mislukte.

Image

Daarna verder gegaan maar met het zagen telkens een stukje terug te gaan smolt het plexiglas niet zo snel meer aan elkaar en was het netter af te breken als het gezaagt was.

Image

De eerste maar opnieuw afgetekend en hier het resultaat
Image
Image

Restanten
Image

En direct maar even gekeken hoe het zou worden met de verlichting.

Aan de korte zijkanten op het aluminum
Image
Image

Of aan de lange zijde
Image

Ik denk dat ik het aan de lange zijde ga doen in de lengte omdat ik dan de voledige rand kan verlichten. Als ik alles gelijmt heb zal ik hier wel opnieuw naar kijken want misschien geeft de korte kant dan ook wel genoeg licht om de rand op te laten lichten. En blijkbaar schijnt het witte plexiglas toch nog door, dus ik kan niet de ledjes daarop richten zoals hier:

Image

Op naar de volgende update het polijsten.
Image
Beheerder van DutchiesOutbreak.nl
Dutchadmin
Admin

Postby Dutchadmin » 28 August, 2013, 5:48

28-8-2013 Update #10: Polijsten

Ik ben in de loop van de tijd ook af en toe bezig geweest met het polijsten van het aluminium frame. Hiervoor gebruik ik een tafelboormachine met een polijstschijf 75mm en wat kleine dremel polijstschijfjes voor de hoeken in de al gebogen profielen.

Eerst opgeschuurd tot korrel 400, waarschijnlijk had een hogere korrel beter resultaat geleverd maar dat realiseerde ik me pas later. En daarna gepolijst met de bovengenoemde polijstschijfjes en polijstpasta groen (gamma vertaling: glansmiddel voor zachte metalen). Het meeste dus gedaan met de wat grotere polijstschijf.

Image
Image

En de hoekjes met een dremel schijfje
Image
Image
Image

Ik had een paar stukken al voor de vakantie gedaan maar nog geen post van gemaakt, de rest heb ik dus aan het einde van de vakantie gedaan. Er gaat namelijk best veel tijd in zitten. Maargoed hier het resultaat:

Image
Image
Image
Image

Met focus op de nog bestaande krassen/schuurrichting
Image

Dit komt wat dichterbij de realiteit
Image
Image

Image

Na het polijsten heb ik overal plakband opgedaan wat hielp het overig polijstmiddel er gemakkelijk af te krijgen, omdat het een hoekprofiel is komt namelijk in de hoeken polijstmiddel te zitten.

Image

Na het plakband er af te halen was het resultaat nog niet echt verbluffend en ben ik met een potje aceton bezig gegaan met het schoonmaken van de profielen. Hier het resultaat.

Image
Image
Image
Image

Het moederbord tray weer in elkaar gezet

Image
Image

Je ziet duidelijk dat van een afstandje het er prima uit ziet, en straks zal door de verlichting in de kast alleen maar opvallen dat het goed reflecteerd en dus niet dat het geen perfecte spiegel is. Dus ik ben toch wel een beetje tevreden
Image
Image

Spiegel?
Image

Dit bedoel ik met dat de reflectie goed genoeg is als er verlichting in de kast zit.
Image

Op naar de volgende update. Waar ik waarschijnlijk nieuw plexiglas ga maken voor de verlichting (zie vorige update). Verder nog een wat duidelijke inrichting maken en kijken hoe alles past, want ik heb wel een idee hoe ik ongeveer alles wil maken maar nog niet gekeken als het zal passen.

Ik ben altijd open voor suggesties. :)

Morgen ben ik trouwens jarig :p
Image
Beheerder van DutchiesOutbreak.nl
Dutchadmin
Admin

Previous